spot_img
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024
spot_img
ΑρχικήΌπλα-ΒλητικήΦυσίγγιαΠως η υγρασία επηρεάζει τη βλητική απόδοση

Πως η υγρασία επηρεάζει τη βλητική απόδοση

|

Πως η υγρασία επηρεάζει τη βλητική απόδοση – Ένα νούμερο σκάγια κάτω από το συνηθισμένο είναι μία εξαιρετική λύση

Δεν πρόκειται για κάτι νέο. Η υγρασία σε ποσοστό πάνω από 70% “ταλαιπωρεί” τους κυνηγούς, σε ότι έχει να κάνει με την βλητική απόδοση των όπλων τους από καταβολής κυνηγιού

Θα έχετε ακούσει για τις “ειδικές” πυρίτιδες, για πιο χαμηλές σε βάρος σκαγιών γομώσεις και πολλά άλλα. Δεν θα ξεχάσω τους παλιούς κυνηγούς που σαν λύση για την υγρασία άνοιγαν λίγο με το μαχαίρι τους το κλείσιμο του φυσιγγίου και αφαιρούσαν από μέσα μερικά σκάγια.

Η πατέντα των παλιών

Όσο και αν ακούγεται παράξενο αυτή η “πατέντα” έχει μία λογική. Από την στιγμή που αφαιρούνται μερικά σκάγια το φορτίο που καλείται να ωθήσει η πυρίτιδα γίνεται πιο ελαφρύ. Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται η ταχύτητα των σκαγιών.

Ας το δούμε αυτό και με νούμερα. Τα σκάγια σε νούμερο 7 με διάμετρο 2,50 χιλιοστά, έχουν βάρος 0,094 του γραμμαρίου και στο γραμμάριο βγαίνουν 10,6 σκάγια.

Αν η γόμωση είναι 34 γραμμάρια και αφαιρέσουμε 10 σκάγια το βάρος της μειώνεται κατά ένα γραμμάριο. Είναι δύσκολο να υπολογίσουμε το όφελος που μπορεί να υπάρχει στην ταχύτητα των σκαγιών, ακόμα και αν οι δοκιμές γίνουν σε βλητικό σταθμό. Ωστόσο από την στιγμή που η ποσότητα της πυρίτιδας παραμένει ίδια και μειώνεται το βάρος του φορτίου που καλείται να ωθήσει, είναι λογικό να παρουσιάζεται αύξηση της ταχύτητας των σκαγιών.

Αυτή η όποια αύξηση, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι κάτι το σημαντικό, είναι το κέρδος του κυνηγού συγκριτικά με την μειωμένη ταχύτητα των σκαγιών, όταν το ποσοστό υγρασίας ξεπερνά στην ατμόσφαιρα το 70%.

Όταν αυξάνεται το ποσοστό υγρασίας στην ατμόσφαιρα, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα σκάγια κατά την πορεία τους προς τον στόχο συναντούν μεγαλύτερη αντίσταση, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ταχύτητά τους. Η όποια αύξηση στην ταχύτητα προκύπτει από την μείωση του βάρους γόμωσης των σκαγιών είναι όφελος για τον κυνηγό.

Είναι άξιο θαυμασμού, το πόσο απλά και πρακτικά οι κυνηγοί είχαν δώσει λύση σε ένα πρόβλημα που μπορεί να χρειαστούν πάρα πολλές μαθηματικές πράξεις και δοκιμές σε βλητικό σταθμό για να λυθεί.

Ένα νούμερο σκάγια κάτω

Λύση για την υγρασία δεν ήταν μόνο αυτή. Ακόμα και το ένα νούμερο σκάγια κάτω από το συνηθισμένο – ήταν και εξακολουθεί να είναι- μία εξαιρετική λύση. Όσο αυξάνεται η διάμετρος στα σκάγια ανάλογα αυξάνεται και το βάρος τους. Όσο πιο βαρύ είναι τόσο αυξάνεται και ο χρόνος που μπορεί να κρατήσει τη μέγιστη ταχύτητά του.

Δεν είναι τυχαίο αυτό που προτείνουμε ακόμη και σήμερα ως λύση, στις περιπτώσεις που το ποσοστό υγρασίας ξεπερνά το 70% στην ατμόσφαιρα. Η πρότασή μας δεν στηρίζεται σε πυρίτιδες ή βάρος γομώσεων. Έχει να κάνει με την διάμετρο των σκαγιών.

Αν ρίχνετε για παράδειγμα 8 θα κατεβείτε ένα νούμερα σκάγια κάτω για να αναπληρώσετε την χαμένη ταχύτητα, λόγω των υψηλών ποσοστών υγρασίας στην ατμόσφαιρα. Δεν είναι ανάγκη να ψάξετε να βρείτε τις “ειδικές” για την υγρασία πυρίτιδες ή γομώσεις.

Απλώς στο πίσω μέρος του μυαλού σας θα πρέπει να έχετε τη σκέψη, ότι κάθε αλλαγή σε φυσίγγια θέτει νέα δεδομένα σε ότι έχει να κάνει με την προσκόπευση.

Αλλαγή στις συνήθειες

Αυτό σημαίνει αλλαγή στις συνήθειές σας και το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι, κατά πόσο σας είναι εύκολο να προσαρμοστείτε σε αυτή την κατάσταση.

Αν χρησιμοποιείτε κάποια συγκεκριμένα φυσίγγια, που πάνω σε αυτά έχετε προσαρμοστεί μην τα αλλάζετε για χάρη γούστου, ούτε για να αντιμετωπίσετε την υγρασία. Απλά επιλέξτε όταν υπάρχει υψηλό ποσοστό υγρασίας να ρίχνεται από τα ίδια αλλά ένα νούμερα πιο χοντρά.

Στενός κύκλος διασποράς

Αν κάποιος κυνηγά σε μεγάλο υψόμετρο (πάνω από τα 700 μέτρα από τη στάθμη της θάλασσας), τα σκάγια θα πηγαίνουν πιο μακριά και θα έχουν πιο στενό κύκλο διασποράς.

Αν κάποιος τουφεκίσει σε κενό αέρος, τα σκάγια όπως θα βγουν από την κάννη έτσι θα φτάσουν και στον στόχο, σε όποια απόσταση κι αν βρίσκεται αυτός. Άρα η όποια διαφοροποίηση, που στην βλητική ονομάζεται “κύκλος διασποράς”, εξαρτάται από την πυκνότητα και το ποσοστό υγρασίας στην ατμόσφαιρα.

Η αυξημένη πυκνότητα στην ατμόσφαιρα (η μεγαλύτερη πυκνότητα καταγράφεται πάντα στο ύψος της θάλασσας) και το αυξημένο ποσοστό υγρασίας, συντελούν και στην μείωση της απόστασης που μπορούν να διανύσουν τα σκάγια.

Με λίγα λόγια, σε κάποιες περιπτώσεις που υπάρχει συνδυασμός, πυκνής ατμόσφαιρας και υψηλού ποσοστού υγρασίας σ’ αυτήν, τα σκάγια είναι αποτελεσματικά σε μικρότερες αποστάσεις από αυτές που θα μπορούσαν να καλύψουν, αν η πυκνότητα της ατμόσφαιρας ήταν χαμηλότερη και το ποσοστό υγρασίας μικρό.

 

Ακολουθήστε το kynigesia.gr στο Google News.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βολές αποστάσεων με κόστος – Βίντεο

Βολές αποστάσεων με κόστος Θα αγοράζατε φυσίγγια που πραγματικά είναι σε θέση να ρίξουν σε μεγάλες αποστάσεις αλλά με κόστος για το ένα όσο στοιχίζουν...
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ