Μία έκθεση για το κυνήγι, είναι πάνω και πέρα από όλα, ένα σημαντικό κομμάτι της δημόσιας εικόνας και προβολής του κυνηγίου και αυτό είναι κάτι που πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους

Σε κάθε χώρο υπάρχουν εκείνοι που τον υπηρετούν και εκείνοι που είδαν φως και μπήκαν. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο του κυνηγίου.

Πάνω απ’ όλα

Είναι εντελώς διαφορετικό να οργανώνεις μία έκθεση κυνηγίου με την λογική του οικονομικού κέρδους και διαφορετικό να ενεργείς με γνώμονα τα οφέλη του ίδιου του κυνηγίου. Κάτω από την ομπρέλα αυτή καλύπτονται αρκετοί και διαφορετικοί, μεταξύ τους, τομείς. Μερικοί από αυτούς είναι ο εμπορικός, ο κυνοφιλικός, ο κοινωνικός, κ.ά.

Μία έκθεση για το κυνήγι μπορεί να είναι όλα αυτά μαζί, αλλά πάνω και πέρα από όλα είναι και ένα σημαντικό κομμάτι της δημόσιας εικόνας και προβολής του κυνηγίου. Αλλοίμονο αν τα πάντα μεταφράζονται σε κέρδος ή όφελος σε επιχειρηματικό επίπεδο.

Αλλοίμονο αν μία έκθεση για το κυνήγι περιοριζόταν στα εμπορικά προϊόντα που διαθέτει ο χώρος. Αυτή δεν θα ήταν έκθεση για το κυνήγι, αλλά έκθεση μόνο για την εμπορική πλευρά του κυνηγίου.

Το να συνυπάρχουν όλοι οι τομείς είναι το ζητούμενο, γιατί έτσι ενισχύεται σημαντικά η εικόνα της, κάτι το οποίο έχει μεγάλη ανάγκη ο χώρος.

Δεν είναι κυνηγετικές

Εμπορικές εκθέσεις υπάρχουν αρκετές. Όταν μιλάμε όμως για το κυνήγι, η έκθεση δεν θα μπορούσε να έχει μόνο εμπορική παρουσία.

Μία έκθεση για τα όπλα, τα φυσίγγια τα ρούχα και τα αξεσουάρ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο κυνήγι, δεν είναι έκθεση για το κυνήγι, αλλά μία εμπορική έκθεση ενός τομέα που ασχολείται και με το κυνήγι…

Τέτοιες εκθέσεις λαμβάνουν χώρα σε κράτη που έχουν παραγωγή και δεν ονομάζονται κυνηγετικές. Μερικές εκθέσεις από αυτές αρκετά γνωστές και σε εμάς, είναι το Gun show στις ΗΠΑ και η IWA στην Γερμανία.

Είναι πολύ δύσκολο να καταφέρεις να συστεγάσεις σε έναν χώρο όλους τους τομείς που σχετίζονται με το κυνήγι.

Ειδικά τις εποχές που διανύουμε, το όλο εγχείρημα γίνεται ακόμα δυσκολότερο γιατί μπαίνουν στην μέση και άλλες παράμετροι που έχουν να κάνουν με θέματα συνδικαλιστικά, στήριξης του κυνηγίου, ενέργειες που αφορούν στο μέλλον της δραστηριότητας, οικονομικής φύσεως, διαθεσιμότητας εμπορευμάτων κ.λπ.

Μία τέτοια πρωτοβουλία εκτός του ότι εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο σε όλα τα επίπεδα, προϋποθέτει γνώση, αγάπη και εμπειρία από την πλευρά των διοργανωτών για το κυνήγι.

Όπως και σε κάθε άλλο χώρο, οι άνθρωποι που ασχολούνται με τη θήρα αλλά και με δραστηριότητες γύρω από αυτήν, δια μέσου των χρόνων και των… μαχών που έχουν δώσει, έχουν κερδίσει την αποδοχή του κόσμου και την αγάπη του χώρου. Δεν είναι… κρυμμένοι μέσα σε ένα γραφείο μετρώντας κέρδη. Στηρίζουν τον χώρο και αυτό είναι το βασικό τους μέλημα σε καθημερινή βάση.

Με όραμα για το μέλλον του κυνηγίου

Μία έκθεση για το κυνήγι, τελικά, προϋποθέτει πάνω από όλα σεβασμό σε αυτό και όραμα για το μέλλον του.

Δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να αξιολογηθεί μόνο σε επίπεδο οικονομικού οφέλους, τόσο για τους διοργανωτές όσο και για εκείνους που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στον χώρο αυτό.

Μία έκθεση για το κυνήγι είναι η βιτρίνα του κυνηγίου προς την κοινωνία, είναι η… επίδειξη δύναμης της κυνηγετικής οικογένειας, είναι το μέλλον για όλους εκείνους που ασχολούνται με το κυνήγι.

Αναλύοντας τις προϋποθέσεις αυτές, καταλήγουμε στο συμπέρασμα, ότι πρέπει να γίνεται κάθε φορά με απόλυτο σεβασμό στο κυνήγι.

Με δεδομένα αυτά τα κριτήρια επιλογής των ανθρώπων της ομάδας που την διοργανώνουν, δεν περιορίζονται απλά και μόνο στο κατά πόσο είναι ικανοί να τη διαχειριστούν σε οικονομικό επίπεδο, αλλά το πόσο σεβασμό έχουν δείξει στο χώρο, ποιο είναι το έργο που έχουν να επιδείξουν, ποια η προσφορά τους, πόσα χρόνια υπηρετούν το χώρο και με βάση την κλίμακα αξιών, σε ποιο επίπεδο τούς έχει τοποθετήσει ο κόσμος του κυνηγίου.