Το Suzuki Jimny ακόμα πιο… «δυνατό»!

- Advertisement -

Το νέο Suzuki Jimny παραμένει ένα από τα ελάχιστα «καθαρόαιμα» off road οχήματα που έχουν απομείνει παγκοσμίως, με επιλογές 4Χ4 «γρήγορο» και 4X4 «αργό», αλλά και ένα μηχανικό διαφορικό που αυξάνει ακόμη περισσότερο την πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες.

Εδώ και τέσσερις δεκαετίες, τουλάχιστον, το Suzuki Jimny έχει καταφέρει να δημιουργήσει φανατικούς φίλους στις τάξεις των κυνηγών, αλλά και των θηροφυλάκων που το χρησιμοποιούν κατά κόρον. Και όχι αδίκως, βέβαια, καθώς είναι ένα από τα – μετρημένα στα δάχτυλα των δύο χεριών – «καθαρόαιμα» off road οχήματα, που έχουν παραμείνει παγκοσμίως. Επιπλέον, είναι το μοναδικό τζιπ σε τόση «μικρή» έκδοση, τόσο από πλευράς αμαξώματος, όσο και από πλευράς κινητήρα…

Έχοντας «δεθεί» με την ζωή τόσο χιλιάδων κυνηγών, είναι μοιραίο η… νέα γενιά Jimny να δημιουργεί αίσθηση και ενδιαφέρον, αφού η Suzuki φρόντισε να μην αλλάξει τα βασικά «πρότυπα» του αυτοκινήτου: στην εξωτερική σχεδίαση κυριαρχεί και πάλι η «τετράγωνη λογική», με δυναμικές γωνίες στο αμάξωμα,  κόντρα στο σημερινό ρεύμα της «φουτουριστικής» σχεδίασης. Το νέο Jimny  διατηρεί ορισμένα χαρακτηριστικά από το προηγούμενο μοντέλο (εμπρόσθια γρίλια και φώτα, εξωτερική ρεζέρβα στο πίσω μέρος κ.λπ.), όμως,  καταφέρνει να δείχνει και… πιο σύγχρονο και πιο «ρετρό», ταυτόχρονα. Βεβαίως, κανείς δεν αγοράζει το λιλιπούτειο γιαπωνέζικο τζιπάκι για την εμφάνισή του, αλλά για τις εκτός δρόμου δυνατότητές του…

Και εδώ ακριβώς βρίσκεται το… «ζουμί» της υπόθεσης, καθώς… ο δεύτερος λεβιές που υπάρχει λίγο πίσω από αυτόν του κιβωτίου ταχυτήτων, δείχνει πως αυτό το αυτοκίνητο είναι διαφορετικό: πρόκειται για τον λεβιέ μετατροπής σε 4χ4,  που ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα! Η κατ’ επιλογήν τετρακίνηση στο Jimny προσφέρει τις επιλογές 4Χ4 «γρήγορο» και 4X4 «αργό», ενώ το μηχανικό διαφορικό αυξάνει ακόμη περισσότερο την πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες, όπως είναι η λάσπη, μία ανάβαση σε πετρώδη εδάφη ή νεροφαγώματα, η άμμος, κ.λπ. Στην προσπάθειά τους να τονίσουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του νέου Jimny, οι Ιάπωνες προχώρησαν σε μία ακόμη παρέμβαση για όσους αρέσκονται στις δύσκολες διαδρομές: τέλος, πια, τα ελαστικά με προφίλ 70, και ζήτω τα 80άρια!

Τι σημαίνει αυτό; Μεγαλύτερα σε ύψος λάστιχα, μεγαλύτερες και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Αν σε όλα αυτά προσθέσετε και την αυξημένη κατά δύο εκατοστά απόσταση του αμαξώματος από το οδόστρωμα, αλλά και τις πολύ καλές γωνίες προσέγγισης (37 μοίρες), ράμπας (28 μοίρες) και διαφυγής (49 μοίρες),  τότε καταλαβαίνετε… που μπορεί να πάει το νέο Jimny

Οδηγώντας το αυτοκίνητο σε off road διαδρομές, έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεται στο στοιχείο του, ξεπερνώντας με χαρακτηριστική άνεση τα όποια εμπόδια. Στοιχεία όπως το μικρό βάρος, η λειτουργία της παραδοσιακής τετρακίνησης, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και η ανάρτηση, δίνουν στο νέο Jimny τη δυνατότητα να συνεχίσει, εκεί όπου πολύ ακριβότερα 4χ4 σταματούν.

Βεβαίως, οι χώροι παραμένουν περιορισμένοι και στο νέο Jimny. Δύο ενήλικες θα καθίσουν χωρίς προβλήματα εμπρός, όμως, οι πίσω θέσεις είναι περισσότερο… για παιδιά ( με αμάξωμα 3,65 μέτρων  και κατά 30 χιλιοστά μικρότερο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, δεν μπορείς να περιμένεις κάτι περισσότερο). Επίσης, το πορτ-μπαγκάζ μπορεί να έχει αυξήσει τον όγκο του σε σχέση με πριν, αλλά με χωρητικότητα 85 λίτρων, μόνο για… εξορμήσεις στο σούπερ-μάρκετ προσφέρεται. Πάντως, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 377 λίτρα και γίνεται επαρκήςκαι με το παραπάνω, για τις ανάγκες οδηγού-συνοδηγού…

Kάτι που σίγουρα θα εκτιμήσει ο κάθε κυνηγός είναι και το ότι, η επένδυση στην πίσω μεριά των καθισμάτων είναι, πλέον, από σκληρό πλαστικό, και όχι από ύφασμα, όπως στο προηγούμενο μοντέλο. Με τυχόν σκυλιά ή λασπωμένα άρβυλα πίσω, όταν τα καθίσματα ήταν ριγμένα, το ύφασμα λέρωνε εύκολα και καθαριζόταν δύσκολα. Τώρα, με λίγο νερό και ένα σφουγγάρι, το πλαστικό καθαρίζει αμέσως. Πλήρως αναβαθμισμένο και προσαρμοσμένο στην σύγχρονη αισθητική είναι το ταμπλό του αυτοκινήτου, με καλής ποιότητας πλαστικά, καλή συναρμογή και εργονομικά τοποθετημένους διακόπτες και χειριστήρια…

Το Jimny εφοδιάζεται αποκλειστικά και μόνο με έναν νέο ατμοσφαιρικό; 1.5 λίτρου βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σαλ. και 130 Nm ροπής στις 4.000 σαλ. Η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου φτάνει τα 145 χλμ./ώρα και η κατανάλωση στα 6,8 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικρό κύκλο (7,5 λίτρα με αυτόματο κιβώτιο).

Και… θήκη όπλου

Στα αξεσουάρ που προσφέρει η Suzuki για το νέο Jimny, περιλαμβάνεται μία υφασμάτινη θήκη για το όπλο του κυνηγού, αλλά και μπλουζάκια παραλλαγής για τις εξορμήσεις του στα κυνηγοτόπια. Οι τιμές στο νέο Jimny ξεκινούν από 16.270 ευρώ και ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο εκδόσεων κιβωτίου ταχυτήτω: του μηχανικού των 5 σχέσεων, και του αυτόματου των 4 σχέσεων. Επίσης, υπάρχουν  και δύο επίπεδα εξοπλισμού, GL και GLX. Το επίπεδο εξοπλισμού GL περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό, cruise control, ηχοσύστημα με σύνδεση Bluetooth, θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες και όλα το πακέτο παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας (6 αερόσακοι, ESP, σύστημα αυτόνομης πέδησης, HillHoldAssist, HillDescentControl).

Η έκδοση GLX κοστίζει 1.400 ευρώ παραπάνω, προσφέροντας επιπλέον ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, προβολείς LED, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη αφής 7 ιντσών με σύνδεση smartphone, χάρτες πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες και δερμάτινο τιμόνι.

breda
35,965ΥποστηρικτέςΚάντε Like
9,821ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
3ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
7,870ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
Athens
clear sky
26.1 ° C
28.4 °
23.9 °
63 %
3.1kmh
0 %
Πα
26 °
Σα
30 °
Κυ
29 °
Δε
28 °
Τρ
31 °

ΔΗΜΟΦΙΛΗ