Κυριακή, 2 Οκτωβρίου, 2022
ΑρχικήΌπλα-ΒλητικήΤα φυσίγγια και η θερμοκρασία της κάννης

Τα φυσίγγια και η θερμοκρασία της κάννης

|

- Advertisement -

Ένα θέμα που δεν έχει αναλυθεί, παρά τον μεγάλο όγκο κειμένων με αναλύσεις τεχνικών χαρακτηριστικών των φυσιγγίων, είναι αυτό για την θερμοκρασία που αναπτύσσεται μέσα στην κάννη κατά τον πυροβολισμό

Το ερέθισμα που μου έδωσε ένας φίλος, αποτέλεσε αιτία για να αναζητήσω τεχνικά στοιχεία γύρω από τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στο εσωτερικό της κάννης από την καύση της πυρίτιδας. Όσο κι αν έψαξα στις εταιρίες κατασκευής φυσιγγίων και πρώτων υλών (κυρίως πυρίτιδας), δεν βρήκα κανένα στοιχείο.

Πληροφορίες από άλλες πηγές

Έτσι, αναγκάστηκα να αναζητήσω πληροφόρηση μέσω άλλων πηγών.

Όσο και αν ακούγεται παράξενο, κατάφερα να εντοπίσω έναν καλλιτέχνη που χρησιμοποιεί την πυρίτιδα για να αποτυπώνει επάνω σε ξύλο σχέδια με πυρογραφία. Σχεδιάζει το θέμα, βάζει πυρίτιδα στα σημεία που θέλει να αποτυπωθούν και με φωτιά στην πυρίτιδα, ολοκληρώνει το έργο του.

- Advertisement -

Ομολογουμένως, εντυπωσιακό, αλλά και πολύ καλό το αποτέλεσμα της δουλειάς του. Έχοντας στη διάθεσή του ένα φασματογράφο θερμότητας, είναι σε θέση να μετρά τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά την καύση της πυρίτιδας.

Το ύψος των θερμοκρασιών κυμαίνεται από 400 – 600˚C. Λαμβάνοντας αυτά υπόψη, και μεταφέροντας τα δεδομένα στα φυσίγγια, φαίνεται ότι είναι πολύ λογικό.

Η θερμοκρασία που παράγεται στην διαδικασία ανάφλεξης της πυρίτιδας δεν θα μπορούσε να είναι παραπάνω γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα έπαιρνε φωτιά το πλαστικό κυάθιο ή ακόμα και το πλαστικό τμήμα του κάλυκα.

Ακόμα και να μην έπαιρναν φωτιά θα αλλοιωνόταν το σχήμα τους ή θα υπήρχε έντονο αποτύπωμα από τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν (μαυρίλα).

Θα… έλιωναν τα σκάγια

Ένα δεύτερο είναι, ότι αν η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη, λαμβάνοντας υπόψη, ότι η θερμοκρασία τήξης του μολύβδου που κατασκευάζονται τα σκάγια είναι 327,5˚C τότε το φαινόμενο που παρατηρείται σε κάποιες περιπτώσεις και το ονομάζουμε θερμή συσσωμάτωση των σκαγιών, θα ήταν πολύ εντονότερο.

Αυτό το φαινόμενο, παρατηρείται, όταν τμήμα των θερμών αερίων που παράγονται από την καύση της πυρίτιδας καταφέρει να διαφύγει από την έμφραξη που δημιουργεί το βύσμα στα τοιχώματα της κάννης και περάσει στο χώρο των σκαγιών.

Η θερμοκρασία είναι αυτή σε συνάρτηση με την πίεση που ασκείται από το βύσμα στα σκάγια που τα “λιώνει”, με αποτέλεσα κάποια από αυτά να ενωθούν μεταξύ τους.

Παράλληλα όσα σκάγια επηρεαστούν από τη θερμοκρασία, δέχονται αλλοίωση στο σχήμα τους. Αποτέλεσμα είναι, βγαίνοντας από την κάννη και ερχόμενα σε επαφή με την ατμόσφαιρα, να παρουσιάζουν μεγαλύτερες τριβές, να έχουν μειωμένη ταχύτητα και να παρεκκλίνουν της πορείας τους.

Η διαφυγή αερίων και η προσχώρησή τους στο χώρο των σκαγιών, οφείλεται κυρίως στην κακή ποιότητα κατασκευής των βυσμάτων ή την χρήση ακατάλληλων.

Στις δοκιμές στον πίνακα

Τα θερμά η ψυχρά (για αυτά θα κάνουμε αναφορά σε επόμενο κείμενο) συσσωματώματα εύκολα μπορούν να γίνουν αντιληπτά. Αν στις δοκιμές σας στον πίνακα ή στο χαρτί, δείτε να υπάρχει αποτύπωμα μεγαλύτερο σε διάμετρο συγκριτικά με το μέγεθος των σκαγιών που χρησιμοποιείται ή το αποτύπωμα στον πίνακα ή στο χαρτί έχει ακανόνιστο σχήμα, το πιθανότερο είναι αυτό να οφείλεται σε συσσωμάτωμα.

Σε γενικές γραμμές, το κυάθιο διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην βλητική απόδοση των φυσιγγίων. Η ποιότητα κατασκευής αλλά και η καταλληλότητά τους ανάλογα την εσωτερική διάμετρο της κάννης, είναι πολύ σημαντικά στοιχεία που θα πρέπει να απασχολήσουν όλους όσοι “ψάχνονται” για το καλύτερο βλητικό αποτέλεσα.

Τα πλαστικά βύσματα αντέχουν την υψηλή θερμοκρασία

Ένα νέο δεδομένο που προκύπτει είναι, ότι το πλαστικό τμήμα του κάλυκα και τα πλαστικά βύσματα έμφραξης, κατασκευάζονται από υλικό που έχει τη δυνατότητα να αντέχει σε αυτές τις θερμοκρασίες. Να μην αλλοιώνεται το σχήμα τους, να μην αναφλέγονται και να μην επηρεάζεται η σύνθεσή τους.

Μπορεί να βλέπουμε ένα αντικείμενο και να λέμε ότι είναι κατασκευασμένο από πλαστικό, αλλά ο προσδιορισμός αυτός είναι τελείως αυθαίρετος και πολύ γενικός.

Η κατασκευή των συνθετικών πολυμερικών υλικών είναι επιστήμη.

Το αποτέλεσμα της σύνθεσης καθορίζεται από τα τεχνικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το αντικείμενο.

Δείτε ΕΔΩ τα Πλάνα Συνδρομών!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

36,298ΥποστηρικτέςΚάντε Like
9,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
5ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
8,510ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
Athens
few clouds
29.6 ° C
30.2 °
28.4 °
29 %
11.2kmh
20 %
Κυ
29 °
Δε
26 °
Τρ
24 °
Τε
22 °
Πε
22 °

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ