Τρίτη, 28 Ιουνίου, 2022
ΑρχικήΌπλα-ΒλητικήΟι πραγματικότητες της... οριακής τουφεκιάς!

Οι πραγματικότητες της… οριακής τουφεκιάς!

|

Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο ότι, τα 70-80 μέτρα που νομίζουν πως ευστοχούν κάποιοι, δεν είναι περισσότερα… από 35-40!

Του Χρήστου Σωτηρόπουλου

H “οριακή” τουφεκιά που ρίχνεται στα όρια της φονικότητας του όπλου και της γόμωσης, είναι ένα ζήτημα που ανέκαθεν απασχολούσε και θα συνεχίσει να απασχολεί… H θεωρούμενη ως “μακρινή” κυνηγετική βολή, είναι στα 40-45 μέτρα (τα “μετρημένα” κανονικά, βέβαια, όχι σε εκείνα που νομίζει ο καθένας, όταν… διηγείται τις τουφεκιές του στα καφενεία).

Τι λένε οι στατιστικές

- Advertisement -

Όμως, είναι στατιστικά αποδεδειγμένο ότι, τα 70- 80 μέτρα που νομίζουν πως τουφεκάνε και ευστοχούν κάποιοι, δεν είναι περισσότερα… από 35 με 40! Οι πιο έμπειροι κυνηγοί μπορούν να εκτιμήσουν και αποστάσεις πέρα από τα 50 μέτρα, αλλά αυτό μόνο όταν υπάρχουν στο περιβάλλον και άλλα σταθερά σημεία αναφοράς. Όταν δεν υπάρχουν άλλα σταθερά σημεία ή αντικείμενα τριγύρω, ο καθένας είναι εύκολο να… παραπλανηθεί.

Εκεί, ένας κυνηγός μπορεί να υποπέσει σε σφάλματα ως προς την εκτίμηση των αποστάσεων, ακόμα και όταν αυτές είναι μικρότερες των 50 μέτρων… Παθαίνει, δηλαδή, αυτό που ονομάζεται ως “το σφάλμα του ανοιχτού πεδίου”! Αυτό γίνεται και στο κυνήγι με τις εύστοχες βολές που, συνήθως, ρίχνονται στα 35 μέτρα, αλλά… εκλαμβάνονται από λάθος σαν βολές στα 50 και 55, δημιουργώντας μία αίσθηση “αυτοθαυμασμού” για το “κατόρθωμα”!

Οι τεχνικές παράμετροι

Ως προς το τσοκ, προφανώς είναι απαιτητό το φουλ τσοκ, χωρίς, όμως, να αποκλείεται και το βελτιωμένο ντεμί (το φουλ με πολύ ψιλά σκάγια μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση στην κατανομή). Εκτός από το τσοκ, την συγκέντρωση την επηρεάζουν και παράγοντες του περιβάλλοντος που διεξάγεται το κυνήγι: όσο πιο υψηλή θερμοκρασία επικρατεί και όσο πιο μεγάλο είναι το υψόμετρο – δηλαδή όσο πιο αραιή είναι η ατμόσφαιρα -, τόσο πιο κλειστή θα είναι και η τουφεκιά.

Τα σκάγια, επίσης, είναι εξαιρετικά κρίσιμος παράγοντας… Πολύ ψιλά (κατάλληλα όμως για το συγκεκριμένο θήραμα σε κανονικές αποστάσεις) χάνουν την φονικότητα σε ακραίες αποστάσεις, ενώ τα πιο χοντρά μπορεί να είναι λίγα για ικανοποιητική πυκνότητα (θυμηθείτε, χρειάζονται μίνιμουμ 3 σκάγια για να καταβληθεί το θήραμα). Το ιδανικό φυσίγγι για την οριακή τουφεκιά θα πρέπει να έχει ένα, τουλάχιστον, νούμερο πιο χοντρά σκάγια από το κανονικό, για το αντίστοιχο θήραμα… Επίσης, τα σκάγια να έχουν αυξημένη σκληρότητα, τέτοια που σε κανονικές αποστάσεις θα προκαλούσαν… διαμπερή τραύματα! 

Και θέμα συνείδησης

Ένα σημαντικό κριτήριο, για το εάν θα επιχειρηθεί ή όχι μία “οριακή τουφεκιά”, είναι και η… συνείδηση του του κυνηγού! Κάθε “σπατάλη” θηράματος είναι ασυγχώρητη. Και εάν το θήραμα δεν καταβληθεί σίγουρα και επί τόπου, θα χάσει την ζωή του υποφέροντας κάποια στιγμή αργότερα… Το τραυματισμένο και χαμένο θήραμα, είναι ότι πιο “ιερόσυλο” και μειωτικό για την αξία αυτού που πυροβόλησε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Καλαμάρια: Το βυθόμετρο είναι «εργαλείο» – Βίντεο

Σπάνια συναντάς άνθρωπο που σου λέει ότι δεν τρώει τα καλαμάρια. Μπορεί να ακούσεις προτιμήσεις σε είδη ψαριών ή κάποιους που δεν τρώνε καθόλου...
36,298ΥποστηρικτέςΚάντε Like
9,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
5ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
7,920ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
Athens
clear sky
28.6 ° C
29.8 °
26.4 °
42 %
4.5kmh
0 %
Τρ
28 °
Τε
32 °
Πε
34 °
Πα
34 °
Σα
32 °

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ