spot_img
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΑυτοκίνητοΑγροτικά ΑυτοκίνηταΤύπος Ελαστικών: Η επιλογή καθορίζεται από τις ανάγκες

Τύπος Ελαστικών: Η επιλογή καθορίζεται από τις ανάγκες

|

Τύπος Ελαστικών – Έφυγε το φθινόπωρο, έρχεται και χειμώνας, θέλω και λάστιχα για το τζιπάκι. Ποιο λάστιχο να επιλέξω; Τι θα πρέπει να προσέξω; Να βάλω λάστιχα όπως αυτά που είχε από τη «μάνα» του ή να πάρω ειδικά για τη λάσπη;

Είναι φυσικό, ερωτήματα αυτού του είδους να απασχολούν, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, όχι μόνο τον κυνηγό, αλλά κάθε κάτοχο αυτοκινήτου που σέβεται τον εαυτό του κι αλλάζει ελαστικά το αργότερο κάθε 4 χρόνια, ή,  το πολύ κάθε 50.000 έως 60.000 χλμ. Αν το SUV που έχουμε προορίζεται και για άλλες διαδρομές, εκτός από την άνεση της ασφάλτου, τότε, είναι απαραίτητο να στραφούμε σε ελαστικά τα οποία θα ανταποκριθούν σε αυτές τις απαιτήσεις. Συνήθως, τα ακριβά SUV, έρχονται από τα εργοστάσιο με ασφάλτινα ελαστικά. Επομένως, σε αυτή την περίπτωση, δεν πρέπει ο οδηγός να μείνει στο γνωστό «βάζω ό,τι και ο κατασκευαστής». Γιατί, στην περίπτωση που βρεθεί σε κάποιες δύσκολες συνθήκες, όπως είναι η λάσπη ή το χιόνι, τότε, απλώς θα «κολλήσει» και θα θαυμάζει την ομορφιά της φύσης.

Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, όποιος  έχει ένα αυτοκίνητο με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, ή ένα δικίνητο SUV με το οποίο όμως κάνει διαδρομές εκτός δρόμου, οι επιλογές που έχει είναι δύο:

  1. Τα ελαστικά All Terrain. Και
  2. Τα λάστιχα με την ένδειξη Mud + Snow , επάνω τους.

Κάθε ένας, από τους δύο αυτούς τύπους, έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες, ενώ το ποιο ταιριάζει καλύτερα στον καθένα, έχει να κάνει με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις που θα κληθεί να καλύψει το αυτοκίνητο. Τα  Α/Τ  (All Terrain) είναι τα ελαστικά με τα οποία εξοπλίζεται η πλειοψηφία των 4Χ4 που κυκλοφορούν στους δρόμους. Είναι κατάλληλα για όλες τις συνθήκες πάντα μέσα σε νορμάλ πλαίσια κίνησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου .

Αυτός ο τύπος ελαστικών θα βελτιώσει τις ικανότητες του 4κίνητου αυτοκινήτου σας, σε όλα τα είδη εδαφών, ενώ στην άσφαλτο θα ταξιδεύετε και θα στρίβετε σχεδόν το ίδιο καλά ,  με οποιαδήποτε ταχύτητα. Παράλληλα, στα υπέρ αυτών των ελαστικών συγκαταλέγονται δύο ακόμη πράγματα. Πρώτον. Είναι αμελητέα έως αδιάφορη η επιβάρυνση που παρουσιάζει το αυτοκίνητο στην κατανάλωση καυσίμου. Δεύτερον. Ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα και είναι προϊόν της κύλισης, είναι ελάχιστον. Μπορεί βεβαίως να φαντάζουν ιδανικά, όμως, τα All Terrain ελαστικά έχουν και μειονεκτήματα. Το πιο σημαντικό, που αφορά όμως όλους εκείνους τους απαιτητικούς στι εκτός δρόμου περιπέτειές τους, είναι το γεγονός ότι μπορεί να κολλήσουν σε δύσκολες συνθήκες με λάσπη και χιόνι. Εδώ λοιπόν έρχεται μια πιο ειδική λύση, που  είναι τα Mud and Snow ελαστικά που προορίζονται κυρίως για αυτοκίνητα με εκτός δρόμου χαρακτήρα και που φυσικά κινούνται σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Η σχεδίασή τους αλλά και η σκληρή τους γόμα τα καθιστά ανθεκτικά σε κακοτράχαλα εδάφη και ικανά για προσπέλαση λασπωμένων επιφανειών. Πρόκειται για σκληροτράχηλα ελαστικά με μεγάλα τακούνια και μεγάλα κενά ανάμεσα σε αυτά έτσι, ώστε να μη “στομώνουν” με χιόνι και λάσπη. Αυτά τα ελαστικά διαθέτουν ακόμα πιο ενισχυμένο ατσάλινο σκελετό, σε σχέση με αυτά της εντός δρόμου ή A/T κατηγορίας, για μεγαλύτερη αντοχή. Ωστόσο στην άσφαλτο δεν προσφέρουν καλή πρόσφυση και ειδικά σε βρεγμένες επιφάνειες, ενώ και ο θόρυβος κύλισής τους είναι ιδιαίτερα αισθητός στην καμπίνα. Παράλληλα, αυτά τα ελαστικά …εκτοξεύουν στα ύψη την κατανάλωση καυσίμου και φθείρονται αρκετά εύκολα όταν κάνουν μεγάλες διαδρομές στην άσφαλτο με υψηλές ταχύτητες.

Εν κατακλείδι, ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Ο καταλληλότερος τύπος ελαστικών για το δικό μας 4Χ4, δεν είναι αυτό που θα μας προτείνει ο λαστιχάς της γειτονιάς ή ο φίλος ο οποίος διαθέτει επίσης τετρακίνητο SUV. Είναι αυτό που θα καλύψει τις δικές μας ανάγκες.  Κανένα άλλο. Γι’  αυτό, πριν καταλήξουμε στην οποιαδήποτε απόφαση, σταθμίζουμε τις ανάγκες και τις προτεραιότητές μας. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομούμε χρήματα για να κλείσουμε άλλες «τρύπες», από αυτές που τα τελευταία χρόνια μας κάνουν να αιμοραγούμε (οικονομικά).

Ακολουθήστε το kynigesia.gr στο Google News.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Keraboss Super K: Το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο εγκεκριμένο και πιστοποιημένο από το κράτος

Το πρώτο Ελληνικό αυτοκίνητο εγκεκριμένο και πιστοποιημένο από το ελληνικό κράτος είναι γεγονός. Πρόκειται για το «KERABOSS SUPER K», που κατασκευάζει η ελληνική καινοτόμος εταιρεία...
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ