Benelli Be Diamond: Το μαύρο.. διαμάντι

- Advertisement -

Το νέο «διαμάντι» της Benelli έχει άτρωτη κάννη, μοναδική απόδοση, εξελιγμένο σύστημα απόσβεσης της ανάκρουσης, μηχανικές και εργονομικές βελτιώσεις. 

Το παράξενο στην όλη ιστορία, είναι ότι η Benelli είναι μόνη της στην κορυφή. Ανεβάζει τον πήχη και ουσιαστικά ανταγωνίζεται τον εαυτό της.

Ο ανταγωνισμός έχει πλέον παραδοθεί και ακολουθεί άλλους ρυθμούς. Σε καμία περίπτωση και από ότι όλα δείχνουν, δεν υπάρχει η πρόθεση (ίσως και η δυνατότητα) ακόμα και από μεγάλους κατασκευαστές να ακολουθήσουν τους ξέφρενους ρυθμούς ανάπτυξης και εξέλιξης, που έχει επιβάλλει η πρωτοπόρος Ιταλική εταιρία.

 Η  Benelli απαντά με το δικό της τρόπο, κάθε φορά που δέχεται πρόκληση από τον ανταγωνισμό. Όταν όλες οι εταιρείες ανταγωνίζονταν για το ποια θα βρει τον «μαγικό αυλό», το Ιταλικό εργοστάσιο παρουσίασε την δική του πρόταση που ονομάζει Power Bore, χωρίς ποτέ να κάνει αναφορές σε νούμερα, διαμέτρους και τεχνικές διαμόρφωσης του εσωτερικού της κάννης.

 Σε εποχές που το χρώμιο ή «μη χρώμιο» στο εσωτερικό της κάννης ήταν θέμα συζήτησης μεταξύ κυνηγών και σκοπευτών, η Benelli προχωρούσε στην κρυογονική κατεργασία, κάτι που κανένας άλλος κατασκευαστής δεν είχε επιχειρήσει.

 

BE.S.T means Best

Το επόμενο στάδιο και πιο πρόσφατο όλων, είναι η τεχνολογία BE.S.T (Benellisurfacetreatment).

 Πρόκειται για τεχνολογία εξωτερικής επικάλυψης της κάννης, η οποία της παρέχει υψηλή προστασία από χτυπήματα και διάβρωση. Δεν πρόκειται για κάποια από τις γνωστές βαφές που γίνονται με την χρήση πιστολιού, ούτε είναι βαφή που προσθέτει πάχος στην κάννη. Είναι χημική διαδικασία που γίνεται σε κενό αέρος.

Πρόκειται για μια μυστική φόρμουλα υλικών, που περιέχουν μεταξύ άλλων άνθρακα και υδρογόνο,τα οποία ατμοποιούνται, με αποτέλεσμα να εισχωρούν στην επιφάνεια του μετάλλου και να δημιουργούν επιφάνεια σκληρή σαν διαμάντι. Η Benelli είναι η πρώτη εταιρία στον κόσμο, που κατάφερε να εφαρμόσει αυτή την τεχνολογία στα όπλα.

Ο κύκλος επεξεργασίας είναι μια πολύ λεπτή διαδικασία, με πολλές φάσεις,οι οποίες βρίσκονται υπό συνεχή και αυστηρό έλεγχο. Για το λόγο αυτό το σύστημα BE.S.T. είναι πλήρως μηχανογραφημένο και γίνεται από προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης.

Μετά την επεξεργασία εναπόθεσης, απαιτείται μια νέα σειρά βημάτων, για να φτάσει η  επίστρωση την τελική αισθητική εμφάνισή της.Το χρώμα, μετρημένο με τη βοήθεια φασματοφωτόμετρου, είναι μαύρο,και όχι βαθύ μπλε όπως το γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Οι δοκιμές για να ολοκληρωθεί το όλο εγχείρημα,διήρκεσαν τρία χρόνια και έγιναν σε διαφορές περιοχές του κόσμου, ειδικά σε αυτές που η υγρασία κυμαίνεται σε υψηλά ποσοστά με εκπληκτικά αποτελέσματα. Ανάμεσα στις χώρες που συμμετείχαν στις δοκιμές ήταν και η Ελλάδα.

 

Η δική μας εμπειρία

 Είχαμε την τύχη να είμαστε ανάμεσα σε αυτούς που επελέγησαν προ διετίας να δοκιμάσουν τη νέα αυτή κάννη. Διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για κάτι που δεν είχαμε ξανασυναντήσει.

 Η εντολή από την Benelli ήταν να την ταλαιπωρήσουμε όσο περισσότερο μπορούσαμε. Να την περνάμε χωρίς έλεος μέσα από πυκνή βλάστηση, από αγκάθια, να την αφήνουμε βρεγμένη, ακόμη και από θαλασσινό νερό, και να μην την καθαρίζουμε. Κρατήσαμε την κάννη (την οποία προσαρμόσαμε σε ένα BenelliComfort) για μια ολόκληρη κυνηγετική περίοδο, κυνηγώντας λαγό, αγριόχοιρο, πέρδικες, μπεκάτσες, φάσσες και τσίχλες.

 Αυτό που μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση, δεν ήταν τόσο ή αντίστασή της στις κακουχίες (άλλωστε δεν συνηθίζουμε να κακομεταχειριζόμαστε τα όπλα), όσο η απόδοσή της. Η κάννη αυτή απέδιδε τόσο καλά, όσο καμία από όσες έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα (που δεν είναι και λίγες). Πήραμε πουλιά σε αποστάσεις που συνήθως δεν σηκώνουμε όπλο, αλλά και σε κανονικές αποστάσεις, με εξαιρετική απόδοση, χωρίς τραυματισμούς θηραμάτων. Επιστρέψαμε την κάννη μετά από ένα χρόνο εξαντλητικής χρήσης, χωρίς το παραμικρό σημάδι.

 Ένα συνηθισμένοκαθάρισμα ήταν αρκετό, για να απαλείψει μολυβδώσεις και υπολείμματα βυσματώσεων από το εσωτερικό,όπως και ένα απλό σκούπισμα με μαλακό πανί, για να εξαφανιστούν τα σημάδια από τα δάχτυλά μας στο εξωτερικό, διότι ήταν τα μόνα που «καταφέραμε» να αφήσουμε πάνω της. Καμία άλλη κάννη μέχρι σήμερα, δεν μας έχει αφήσει τόσο καλές εντυπώσεις, σε ότι αφορά την απόδοση και την αντίσταση στις καταπονήσεις του κυνηγίου, που συχνά γίνεται μέσα σε πυκνή βλάστηση χειμώνα και καλοκαίρι κάτω από ακραίες συνθήκες, οι οποίες αποθέτουν πάνω της, ιδρώτα, νερό, αλάτι, χιόνι και χιλιάδες χτυπήματα ή γρατζουνιές. Η «δική» μας κάννη, επέστρεψε στο εργοστάσιο της Benelli αλώβητη, όπως την παραλάβαμε ένα χρόνο νωρίτερα.

 

Ο τολμών νικά

Είναι ξεκάθαρο ότι όλη η διαδικασία της νέας επεξεργασίας των καννών, είναι καρπός μιας τεχνογνωσίας που αποκόμισε η Benelli όλα αυτά τα χρόνια, επενδύοντας τεράστια κεφάλαια σε έρευνα και δοκιμές (μέρος των οποίων έγινε και από εμάς). Για να πετύχεις όμως κάτι, πρέπει να το τολμήσεις και η Benelli τολμά. Ένα μεγάλο πρόβλημα το οποίο κατόρθωσε να ξεπεράσει,ήταν η βιομηχανική εφαρμογή της συγκεκριμένης τεχνολογίας, κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά σε όπλα.Από το αποτέλεσμα της νέας αυτής επεξεργασίας, προκύπτει και το όνομα του μοντέλου.

 

Το μαύρο Διαμάντι

 Η νέα αυτή κάννη, είναι τελείως μαύρη, δεν χρειάζεται συντήρηση με λάδι ή άλλα λιπαντικά και αντέχει σε τριβές και αμυχές, όπως ένα καθαρό «Διαμάντι».

Το εσωτερικό της είναι τεχνολογίας Power Bore και τα τσοκ επεξεργασμένα με κρυογενή κατεργασία. Η θαλάμη έχει μήκος 76 χιλιοστά και η δοκιμή έχει γίνει στα 1.370 Bar,πράγμα που σημαίνει ότι το όπλο μπορεί να ρίξει όλα τα φυσίγγια, ακόμη και αυτά που έχουν ένδειξη 1.050 Bar. Επίσης μπορεί να ρίξει και φυσίγγια με ατσάλινα σκάγια.

 Με λίγα λόγια, οι Ιταλοί έχουν φροντίσει σε ότι αφορά την κάννη για «όλο το πακέτο». Δηλαδή και απόλυτη προστασία από σκουριά και γρατζουνιές, αλλά και βλητική απόδοση που θα την ζηλέψουν πολλά όπλα.

 

Ξεχάστε το κλότσημα

 Το σύστημα ComfortTech 3 αναλαμβάνει την μείωση του λακτίσματος. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει εξελιχθεί σε σύγκριση με την πρώτη εφαρμογή του. Εξακολουθούν βέβαια να υπάρχουν τα 3 σημεία λειτουργίας του, που είναι το πέλμα, η ράχη του κοντακιού και τα ένθετα στο κοντάκι, με τη διαφορά ότι τα υλικά είναι βελτιωμένα.

 Οι φλάντζες αλλαγής κλίσης, δίνουν τη δυνατότητα στο χρήστη, να ανεβάσει ή να κατεβάσει το κοντάκι και να αλλάξει την απόκλιση δεξιά ή αριστερά. Το σύστημα AirTouch, παρέχει βελούδινη ύφη που προσφέρουν τα συνθετικά μέρη στα σημεία κρατήματος.

 Πρόκειται για μια διαδικασία επεξεργασίας των συνθετικών υλικών, που γίνεται στην επιφάνεια τους και προσφέρει πολύ καλό και σταθερό κράτημα, ακόμα και με βρεγμένα χέρια, ή όταν ο κυνηγός φορά γάντια, ενώ παράλληλα δίνει και μια πολύ καλή αίσθηση στο κράτημα, που σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει κοινό πλαστικό.

Η Benelli έχει ξεπεράσει τη φιλοσοφία του ανταγωνισμού με άλλες εταιρίες σε επίπεδο τιμών. Αν και συχνά προσφέρει παλαιότερα μοντέλα της σε τιμές προσφοράς, στην ουσία εξακολουθεί αυτές τις δύσκολες εποχές να επενδύει σε έρευνα και εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών. Αυτός είναι και ο λόγος που έχει φύγει αρκετά μπροστά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

 Το μοντέλο Be Diamond,έχει κατασκευαστεί με τεχνολογία, που ακόμη και κυνηγοί που το κατέχουν ήδη πιθανόν να μη γνωρίζουν όλα αυτά που μπορεί να προσφέρει.

 Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα και με πολλά ακόμη προϊόντα σύγχρονης τεχνολογίας. Δεν γνωρίζουν παραδείγματος χάριν όλοι οι κάτοχοι αυτοκίνητων, τι είναι τα ESP, ABS, TSA, SPI, STI κ.λπ., ωστόσο επωφελούνται από αυτά, έστω και χωρίς να ξέρουν πως δουλεύουν και τι ακριβώς προσφέρουν.

 Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το Be Diamond. Από την στιγμή που δεν σκουριάζει, δεν χαράσσεται, δεν κάνει εμπλοκές, δεν κλοτσάει, ρίχνει τα πάντα, κρατά χρόνια, και έχει καλές τουφεκιές, λίγο ενδιαφέρει το μέσο κυνηγό, πως τα λένε και πως τα φτιάχνουν.

Το «Διαμάντι» της Benelli βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα, έτοιμο να χαρίσει ευχάριστες συγκινήσεις στους κυνηγούς που θα το αποκτήσουν, και να τους απαλλάξει από το άγχος των οξειδώσεων και των αμυχών.

breda
35,917ΥποστηρικτέςΚάντε Like
9,830ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
4ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
7,870ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
Athens
few clouds
21.4 ° C
22.4 °
18.2 °
69 %
1.8kmh
20 %
Τρ
26 °
Τε
27 °
Πε
19 °
Πα
24 °
Σα
21 °

ΔΗΜΟΦΙΛΗ